V letošnjem šolskem letu v okviru dela za otroški parlament nadaljujemo s temo duševno zdravje otrok in mladostnikov. Eden od ključnih stebrov dobrega duševnega zdravja so tudi kakovostni medosebni odnosi, h katerimi lahko v vsakem trenutku prispeva vsak od nas.
Ob svetovnem dnevu prijaznosti, ki ga obeležujemo 13. novembra, smo na šoli tekom tedna izvajali tematske razredne ure, na katerih smo poudarili pomen te besede, ki naj bo del našega vsakdanjika.
Sedmošolci so ob tej priložnosti medse povabili predstavnico ZPM Krško Darjo Dobršek, šolsko svetovalko delavko Majo Draksler in našo bivšo učenko, zdaj študentko 3. letnika geografije in pedagogike Laro Županc na pedagoški praksi. Pogovarjali smo se o pomenu besede prijaznost ter kdaj in na kakšen način smo lahko do nekoga prijazni. Poleg kamenčkov prijaznosti so učenci izdelali tudi drug simbol prijaznosti, rumene rože iz servieta.
Zelo aktivni so bili ves teden petošolci. Poslikali so kamenčke prijaznosti, v kozarec lepih misli pisali sporočila za učiteljico in sošolce, učiteljico Matejo presenetili z napisom na tabli, ob prazniku Občine Sevnica pisali g. županu, peli pesmi o prijateljstvu ter sodelovali v vseslovenski akciji Pismo za lepši dan in tako polepšali dneve starejšim občanom.
Kamenčke so barvali tudi devetošolci, šestošolci pa so izdelali rumene zapestnice, ki jih bodo prav tako spodbujale k majhnim vsakodnevnim pozornostim, ki jih lahko namenimo sočloveku, živim bitjem in okolici.
Da se lahko prijaznosti tudi naučimo, dobro vedo tudi prvošolci. Navajam besede njihove učiteljice Tine Strnišnik Golob: »V 1. razredu se od samega začetka pogovarjamo o prijaznosti. Biti prijazen je eno naših glavnih razrednih pravil. Prvošolci so sposobni sočutja in empatije, zato pa tudi dobro razumejo čustva svojih vrstnikov. Ob dnevu prijaznosti sva učitelja umetno ustvarila nekaj situacij, učenci pa so dokazali, da so jih zgled, spodbujanje h komunikaciji, deljenje, sodelovanje in dosedanje pohvale že mnogo naučile.«
Svoje misli z nami deli tudi učiteljica Majda Stopar, ki pravi: »V 4. razredu smo razmišljali o pomenu besede PRIJAZNOST. Iskali smo lastnosti PRIJAZNE OSEBE. Ugotavljali smo, s katerimi dejanji izražamo prijaznost in do koga smo lahko prijazni (do sebe, soljudi, živali, okolja). Le-ta dejanja so učenci naslikali. Hkrati smo se dotaknili tudi dejanj, ki niso prijazna. Iskali smo prijazne besede. Le-te so zapisali na kamenčke, ki so kot mozaik dopolnile plakat, na katerem smo zapisali besedo PRIJAZNOST tako, da smo izpostavili del besede – JAZ. Kajti ne smemo pozabiti biti prijazni tudi do sebe. Kadar smo prijazni do sebe, smo bolj zavzeti, motivirani in bolj in srečni, poveča se občutek lastne vrednosti, smo bolj zadovoljni sami s seboj, zmanjša pa se tudi stres. Ostale črke pa so sestavljale barvite verige iz papirja, saj nas prijaznost povezuje in vsak izmed nas je del verige. Od nas je odvisno do koga in kako bomo prijazni.«
Bodi prijazen, polepšaj in osmisli življenje sebi in vsem okoli sebe!
Besedilo: mentorica OP
Nina Grabenšek Kadilnik
Fotografije: razredniki